Den perfekta dagen för pyssel

Handarbete, Pyssel / diy, pyssel, pysseltips, virkat / Permalink / 2
En ledig regnig dag som denna resulterade i att virklådan åkte fram för första gången på några månader. 
 
Virka brukar jag mest göra under hösten och vintern. Dagens väder känns dock väldigt höstigt så det kanske var därför virklusten slog till. Eller för att jag såg så fina inspirerande bilder på instagram. 
 
Det fick bli ett enkelt projekt i form av ett litet bokmärke, ibland behöver man göra något där resultatet syns snabbt. Tre små mormorsrutor, fint och kul att göra :)
 
Av en slump så matchade bokmärket den bok jag läser just nu.
 
En sån där deckare som passar perfekt att sträckläsa när man inte orkar med någonting annat alls. Bästa sommarläsningen om ni frågar mig! Har bara läst ett par kapitel än men det verkar lovande.
 
Och bokmärket in action. En färgklick i den regngrå vardagen!
 
 
 
#1 - - Sandra:

Vad mysigt! Har aldrig lärt mig att virka men jag kanske borde ge mig på det framöver :)

Svar: Ja, det finns så mycket kul som går att göra med virkning! Och med alla bra tutorials och beskrivningar som finns så är det ganska lätt att lära sig med :)
Sandra

#2 - - Emmiie:

Så fint :) Jag önskar jag kunde virka men det har aldrig blivit av att jag lärt mig det.. :/

Svar: Tack :) Det är bara att prova, jag tror det ser svårare ut än vad det är :)
Sandra

Till top