En kul krok

Pyssel, Återbruk / diy, gammaltblirnytt, pyssel, pysseltips, återbruk / Permalink / 1
I nyaste numret av expressens bilaga 'Handarbete & pyssel' fanns ett tips om att skruva upp en galge uppochner på väggen och använda som krok. Detta satte igång flera idéer i mitt huvud och jag tänkte mig att det skulle vara snyggt att ha flera krokar på en och samma galge. Igår var jag för en gångs skull både ledig och hade energi nog att göra verklighet av tankarna. Så här blev resultatet:
Jag letade upp några gamla galgar och hade turen att hitta ett par riktigt fina i trä. De fyra extrakrokarna tog jag från fula plastgalgar.
 
Dock var det lättare sagt än gjort att få ur krokarna ur plasten, men med lite verktyg och våld så gick det bra till slut ;)
 
Jag mätte ut avståndet och borrade två nya hål på varje sida av galgen. Sedan använde jag hobbylim i hålen för att få bättre hållbarhet. (Min längtan efter eget hus växte sig ännu starkare under detta diy. Känslan av att kunna ställa sig och borra samt att ha tillgång till en massa verktyg, så roligt! Lite skillnad mot att bo i studentlägenhet.)
 
 Här ser ni krokarna in action. Jag hängde bara upp den tillfälligt för att se hur den blev. Sen provade jag att styla den på lite olika sätt. Första alternativet är mer praktiskt och skulle passa i en hall, andra är tänkt mer som dekoration i ett kök eller i en sommarstuga.
 
 Jag har en liten kärlek till det jag skulle vilja kalla 'sommarstugestilen'. Det känns som att man kan blanda gamla föremål lite hejvilt i en sommarstuga och komma undan med det.
 
 Vi får se om den här hängaren kommer att bli använd eller inte, men den var iallafall kul att göra. Jag tänker att det finns en massa olika varianter man skulle kunna hitta på med den här idén!
#1 - - Ella Stork:

sjukt fint & smart!

Svar: Tack så mycket! :)
Sandra

Till top