Resultatet av mitt sommarprojekt

Pyssel, Återbruk / diy, gammaltblirnytt, pyssel, återbruk / Permalink / 0
Den lilla hyllan blev klar tillslut och jag är jättenöjd med hur den blev. I mitt första inlägg här på bloggen visade jag ju upp en hylla som jag hittat i min pappas lada. Inte trodde jag att det skulle ta mig flera veckor att bli klar med den, men det har hela tiden kommit annat emellan. Nu står den iallafall på mitt skrivbord och det blev en fin detalj i rummet. Mina nya pocketböcker passade perfekt uppepå.
 
Lådorna har jag fyllt med pysselmaterial. Nu är det lite mer ordning och redan än innan, men jag skulle egentligen behöva ännu mer förvaring. Drömmen är ju ett pysselrum, tänk er vad härligt det vore!
 
Istället för knoppar använde jag mig av bruna band som jag knöt en knut på och trädde genom hålen. Även dessa är återbrukade eftersom snöret från början satt på ett armband som aldrig blev använt. Snyggt, enkelt och lätt att byta ut om man känner för förändring.
 
Jag lät träet i lådorna vara omålat, dels för att inte måla över signaturen som fanns på ena lådan och dels för att jag tyckte det blev en fin kontrast till den ljusblå färgen.
 
Det känns så kul att kunna återanvända någonting som annars skulle ha hängt kvar ute i ladan och ruttnat! Jag hoppas verkligen att jag hinner med några fler projekt i sommar innan det blir dags att återvända till studentlägenheten.
 
Till top