En söndagslista

Vardag / lista, planering, vardag / Permalink / 1
Det här med bloggande glömdes bort lite. Mjukstartar igen idag så får vi se vad det blir av det. Såg listan 4x4 på en blogg igår och gjorde om den till att passa en söndag. Fyra saker om fyra saker helt enkelt!
 
Fyra saker jag ska göra idag:

- Dricka en kopp kaffe och publicera den här listan.
- Ta en promenad.
- Läsa igenom en rapport inför morgondagens möte.
- Fixa lite med webshopen och kanske knåpa ihop något mer smycke.

Försöker lite halvdant att ta morgonpromenader. En morgon var det såhär dimmigt och fint!

Fyra planer för kommande vecka:
- Plugg, plugg och mera plugg. Har möte, PM-skrivning och seminarium på schemat.
- Börja träna igen. Har till och med köpt gymkort och bokat in ett pass Bodybalance till imorgon!
- Gå på 'pyamasparty' mitt i veckan.
- Åka hem till Dalarna (!!!) och umgås med familj och vänner överdrivet mycket dom dagar jag är där. 

Denna läsperiod drog verkligen igång med full fart. Men äntligen får vi börja jobba lite praktiskt med det vi lärt oss. Det kan nog bli bra det här.

Fyra saker jag lyssnar på:
- Miriam Bryant. Alla som sett Så mycket bättre förstår nog varför!
- The Hanging Tree – Jennifer Lawrence & James Newton Howard
- P3 dokumentär
- Podcasts i massor (I lurarna just nu: Ofiltrerat med PT-Fia)

En bild från "mitt" rum i Dalarna. Längtar så! Denna lilla weekend kommer välbehövligt.

Fyra saker jag önskar mig:
- Mer energi.
- Ett stativ och en fjärrutlösare till kameran.
- Ett stort fint hus med trädgård och ett pysselrum.
- En kattunge. Har blivit orimligt sugen på katt, jag som inte ens brukar gillar katter?!

Avslutar med en bild på min syster katt Hulken som poserar för kameran. 
#1 - - Lili:

Vilka fina bilder! Promenad låter jättemysigt. Och åh, katter är helt underbara. Jag har fyra tamråttor så katt skulle inte gå ihop med dem, men min pojkvän har en kisse som är hur mysig som helst så jag får min beskärda del av kattgos ändå. ^^

Svar: Det låter ju så mysigt med kattgos, fast jag har egentligen alltid varit lite smårädd för katter ^^ Men jag tänker att det blir en annan sak om man skaffar en egen katt som man lär känna från början än att komma hem till någons katt som man inte alls vet hur den beter sig :p
Sandra

Till top